Jaarlijks onderzoek toont aan dat consumenten met een laag inkomen het meest geneigd zijn om krediet te zoeken en toch het minste weten over kredietscores

Jaarlijks onderzoek toont aan dat consumenten met een laag inkomen het meest geneigd zijn om krediet te zoeken en toch het minste weten over kredietscores

Het tiende jaarlijkse kredietscore-onderzoek, dat vandaag is gepubliceerd door de Consumer Federation of America (CFA) en VantageScore Solutions, LLC, toont aan dat huishoudens met een laag inkomen het meest waarschijnlijk krediet zullen aanvragen in de komende 12 maanden. Maar uit het onderzoek blijkt ook dat deze huishoudens over het algemeen veel minder weten over kredietscores dan huishoudens met hogere inkomens.


“Het afleggen van onze online kredietquiz is een gemakkelijke manier voor consumenten om hun kennis van kredietwaardigheid te verbeteren”

 

Uit het telefonische onderzoek onder 1.001 representatieve Amerikanen bleek dat 20 procent van de huishoudens met een inkomen onder de $ 25.000, maar slechts 13 procent van de huishoudens met een inkomen van minimaal $ 75.000, de komende 12 maanden krediet wilde aanvragen. Tegelijkertijd, zoals uit onderstaande tabel blijkt, zullen deze consumenten met een laag inkomen veel minder waarschijnlijk dan de consumenten met een hoog inkomen de kennisvragen van de consument correct beantwoorden.

 

“Ten minste een kwart van de consumenten met een laag inkomen heeft niet de kennis om hen te helpen lage kredietscores te behalen”, zegt Stephen Brobeck, een CFA Senior Fellow. “Dit gebrek aan bewustzijn kan hun toegang tot krediet beperken of hen aan hogere kosten blootstellen. Huishoudens met een laag inkomen kunnen zich het minst veroorloven hogere rentetarieven en vergoedingen te betalen als gevolg van lage kredietscores, ‘voegde hij eraan toe.

 

Consumenten met een laag inkomen zijn meer geneigd dan consumenten met een hoog inkomen om hun kennis van kredietscores als redelijk of slecht te beschouwen – 58 procent versus 37 procent. Waarschijnlijk een van de redenen voor dit vermeende gebrek aan kennis, en ook voor minder feitelijke kennis, is dat consumenten met een laag inkomen veel minder vaak hun kredietscore hebben behaald of ontvangen in de afgelopen 12 maanden – 32 procent versus 59 procent voor consumenten met een hoog inkomen.

 

CFA en VantageScore ontwikkelden en co-sponsoren een interactieve website, CreditScoreQuiz.org, waarmee consumenten hun kennis van kredietscores kunnen testen. De website bevat een quiz met 12 vragen, beschikbaar in zowel Engels als Spaans.

 

“Het afleggen van onze online kredietscorequiz biedt consumenten een gemakkelijke manier om hun kennis van kredietscores te verbeteren”, aldus Barrett Burns, President en CEO van VantageScore Solutions. Ongeveer 250.000 personen hebben deze quiz afgelegd.

 

CFA en VantageScore geven prioriteit aan huishoudens met een laag inkomen bij de verspreiding van de quiz dit jaar. Deze inspanning omvat het werken met organisaties en netwerken die toegang hebben tot en toegang hebben tot miljoenen consumenten met een laag inkomen. Gratiscreditcards.nl heb je alle informatie.

 

Hoewel uit de enquêteresultaten bleek dat consumenten met een laag inkomen de minste kennis hadden over kredietscores, ontbeert een groot aantal van alle consumenten nog steeds belangrijke basiskennis:

 

Slechts 22 procent weet dat een lener met een lage kredietscore bij een autolening van 60.000 dollar en 60 maanden waarschijnlijk meer dan 5.000 dollar aan rente zou betalen dan een lener met een hoge score. Lage scores kunnen kredietnemers alleen kwalificeren voor subprime-autoleningen, met jaarlijkse rentetarieven die vaak meer dan 20 procent bedragen.

Slechts 33 procent weet dat een credit score typisch het risico meet om een ​​lening niet terug te betalen. 14 procent denkt dat het kennis of houding ten opzichte van consumentenkrediet meet. zakelijke creditcard regelen kan online.

 

Slechts 50 procent weet dat een elektriciteitsbedrijf kredietscores kan gebruiken om het bedrag van de aanbetaling te bepalen.

Bijna de helft (48 procent) denkt dat de leeftijd van een persoon een factor is die wordt gebruikt om een ​​credit score te berekenen. Echter, slechts één kredietgebruik beïnvloedt feitelijk hun scores.

Meer dan twee vijfde (42 procent) is van mening dat kredietherstelbedrijven altijd of meestal behulpzaam zijn bij het corrigeren van eventuele kredietrapportfouten of het nemen van andere maatregelen om iemands kredietscore te verbeteren. Deskundigen zijn het er echter over eens dat deze bedrijven de neiging hebben relatief hoge tarieven in rekening te brengen om te doen wat consumenten gratis zelf zouden kunnen doen.

Kortom, consumenten kunnen hun kredietscore verhogen of hoge scores behouden door:

 

Elke maand consequent op tijd betalingen doen. Een te late betaling kan de kredietscore met tientallen punten verlagen.

Een klein deel van het tegoed gebruiken dat beschikbaar is op een creditcard. Over het algemeen geldt: hoe hoger het percentage van de kredietlijn dat is opgenomen, hoe lager de kredietscore.

Creditcardschuld afbetalen in plaats van deze gewoon naar een andere creditcard of naar een lening met eigen vermogen over te hevelen.

Controleer regelmatig iemands kredietrapporten om er zeker van te zijn dat ze foutloos zijn. Dit kan nu maandelijks gratis gedaan worden door naar te gaan

 

Cecil Little